Close

Відкрита лекція з дисципліни «Основи комп’ютерної анімації»

12 жовтня 2024 року на кафедрі комп’ютерних мультимедійних технологій відбулося відкрите лекційне заняття для студентів 3 курсу бакалаврату з дисципліни «Основи комп’ютерної анімації». Лекцію на тему «Методи комп’ютерної анімації. Ротоскопіювання» провів завідувач кафедри КММТ, к.т.н. Бобарчук О.А.

Під час лекції було детально розглянуто визначення та принципи ротоскопіювання — техніки, яка використовується для створення анімацій шляхом окреслення кадрів натурного фільму з реальними акторами і декораціями, заздалегідь знятого на кіноплівку.

Лектор розкрив історію виникнення цього методу та його еволюцію в сучасному кінематографі та ігровій індустрії. Особлива увага була приділена тому, як ротоскопіювання використовується для комбінованих зйомок, додавання віртуальних декорацій, створених за допомогою 3D-графіки, та доповнення реальних сцен елементами, яких не було на знімальному майданчику.

Під час лекції було продемонстровано приклади з анімаційних фільмів, де використовувалася ця техніка, а також її застосування у комп’ютерних іграх. Лектор пояснив, як завдяки ротоскопіюванню персонажі у відеоіграх отримують реалістичні рухи, оскільки вони створюються на основі записів реальних акторів.

Також було обговорено сучасні технології, які виникли з поширенням 3D, зокрема, Motion Capture, що широко використовується в кіно, у 3D-анімації, та графічному дизайні відеоігор. Motion Capture — це вдосконалений варіант ротоскопіювання, що дає змогу замість лінії захоплювати тривимірні рухи і, відповідно, замість плаского малюнка формується тривимірна модель. Бобарчук О.А. також ознайомив студентів з популярними програмами для ротоскопіювання, що дозволить у подальшому закріпити отримані теоретичні знання на практиці.

Лекція викликала значний інтерес серед студентів, доповнивши їхнє уявлення про важливі техніки комп’ютерної анімації, що є фундаментальними для майбутніх фахівців у сфері мультимедійних технологій.