Close

Наукова діяльність

Науково-дослідна робота

НДР № 79-2023/15.01.07 «Виклики екологічної кризи для видавничо-поліграфічної галузі»

Термін роботи: 11.04.2023 р. – 30.06.2025 р.

Наукові керівники – к.т.н. Бобарчук О.А., к.т.н., доцент Мамонов Ю.П.

Метою виконання НДР є розроблення теоретичних, методичних та прикладних основ забезпечення якості технологічних процесів видавничо-поліграфічної галузі за рахунок використання сучасних інноваційних екологічних матеріалів та технологій.


НДР № 80-2023/15.01.07 «Мультимедійні технології в закладах вищої освіти в умовах дистанційного навчання»

Термін роботи: 11.04.2023 р. – 30.06.2025 р.

Науковий керівник – к.т.н. Бобарчук О.А.

Метою роботи є рішення комплексних завдань з підготовки фахівців поліграфічної галузі в Україні в умовах дистанційного навчання.


НДР № 109/09.01.07 «Мультимедійне освітнє середовище підготовки майбутніх фахівців у вищому навчальному закладі».

Термін роботи: 01.09.2017 р. – 30.06.2022 р.

Науковий керівник – д.пед.н., проф. Лобода С.М.

Виконавці: Мелешко М.А. (к.т.н., доцент, проф. кафедри), Бобарчук О.А. (к.т.н., доцент кафедри), Денисенко С.М. (к.п.н., доцент кафедри), Гальченко С.М. (к.т.н., доцент кафедри), Матвійчук-Юдіна О.В. (к.п.н., доцент, доцент кафедри), Родіонов П.Ю. (к.е.н., доцент кафедри), Родіонова О.В. (ст.викладач кафедри), Гніденко І.А. (асистент кафедри), Завадецький І.П. (асистент кафедри), Чаплинський Ю.П. (к.т.н., с.н.с., доцент кафедри), Ракицький В.А. (аспірант), Дмитренко Т.В. (аспірант), Бондаренко Ю.В. (аспірант), Барикіна А.С. (студентка), Кіндрицька Л.В. (студентка), Гніденко С.О. (студент), Босюк Д.С. (студентка), Каплюк О.Р. (студент).

Задача дослідження полягає у визначенні методів формування фахових компетентностей, умінь, навичок, якості підготовки майбутніх фахівців за рахунок підвищення оперативності управління, планування та використання всіх ресурсів кафедри в умовах мультимедійного освітнього середовища. У роботі досліджено вітчизняний та міжнародний досвід підходів до організації професійної підготовки майбутніх фахівців у відповідності до зростаючих вимог ринку праці та запитів суспільства.

Актуальність теми дослідження обумовлена тим, що сучасна вища школа повинна орієнтуватися на різнобічні освітні інформаційні і мультимедійні технології. До числа останніх можна віднести інформаційні технології, які дозволяють істотно підвищити рівень й якість підготовки майбутніх фахівців, забезпечити доступність освіти, а також оперативність і гнучкість роботи з інформаційними потоками закладів вищої освіти.

При розбудові сучасного освітнього простору перед науково-педагогічною спільнотою відкриваються широкі можливості подання навчального матеріалу здобувачам. Рівень мультимедійних методів та засобів дозволяє вийти за межі аудиторії і використовувати в навчанні значно ширший діапазон інструментів, не обмежуючись традиційними підручником і дошкою. З’явилася можливість подавати інформацію за допомогою найрізноманітніших засобів, як традиційних тексту і зображень, так і різних видів графіки, анімації, відео, аудіо та 3-D. Але такі широкі можливості викликали гостру проблему, що постала перед розробниками навчальних ресурсів: як обрати правильні засоби і як їх поєднати.

Різні можливості інформаційних технологій в умовах впровадження мультимедійних технологій в освітній процес, надають програмні засоби, технології, автоматизація системи всіх ланок процесу навчання. Дані програми та системи повинні бути ключовими факторами не тільки для опрацювання навчальних матеріалів, а й загалом підвищення якості навчання на платформах впровадження аудиторного та дистанційного освітнього процесу. Питання мультимедійного освітнього середовища підготовки майбутніх фахівців у вищому навчальному закладі передує аналіз існуючого стану процесів цифровізації та інформатизації в умовах дистанційного та аудиторного навчання.

Метою науково-дослідної роботи є розробка методологічних та практичних засад формування фахових компетентностей, умінь, навичок, якості підготовки майбутніх фахівців за рахунок підвищення оперативності управління, планування та використання всіх ресурсів кафедри в умовах мультимедійного освітнього середовища.

Для досягнення поставленої мети передбачено вирішення наступних задач:

− проаналізувати вітчизняний та міжнародний досвід підходів до організації професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах мультимедійного освітнього середовища;

− охарактеризувати програмні комплекси мультимедійних технологій при поданні навчального матеріалу в сучасному мультимедійному освітньому середовищі у відповідності до зростаючих вимог ринку праці та запитів суспільства;

− визначити новітні тренди впровадження методів поєднання різних медіаданих при поданні навчального матеріалу в сучасному мультимедійному освітньому просторі.

Практичне значення сформованих наукових положень полягає у можливості удосконалити організаційно-технічних підходів, методів та засобів інформаційних ресурсів, інформаційних систем в умовах мультимедійного освітнього середовища. Впровадження методів поєднання різних медіаданих при поданні навчального матеріалу в сучасному мультимедійному освітньому просторі використовуючи зображення, анімацію, відео тощо, без будь-яких обмежень. Дані методи і засоби можуть бути використані в усіх навчальних процесах закладів освіти.

  1. Матвійчук-Юдіна О.В. Стандартизація змісту та визначення поняття комплексу електронного освітнього ресурсу навчання майбутніх бакалаврів кібербезпеки Material sof the ХІІІ international scientific and practical conference,«Conduct of modern science– 2017»Volume8, – 30. 11. 17. – 7. 12. 17. – England: Nauka i studia, 2017. – P.3 – 8.
  2. Матвійчук-Юдіна О.В. Електронні навчально-методичні комплекси як засіб забезпечення якості професійної підготовки (Україна, Польща, Франція, Казахстан) Українсько-Польські психолого-педагогічні дослідження в синхронії та діахронії: Науково-практична конференція з міжнародною участю Житом. Держ. Університ. наукового Центру АПН України. – Київ, 2018. – С. 41 – 46
  3. O.Matviіchuk-Yudina, O.Yudin, V.Ivannikova. Iteractive teaching system in the modern conditions of distance learning process realization // Contemporary technologies in the educational process / Edited by Magdalena Wierzbik-Strońska, Galyna Buchkivska // Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology Monograph 40. 2020. - р. 30-36
  4. Мелешко М.А., Ракицький В.А., Оптимізація цифрової обробки мультимедійного контенту, Науково-практична конференція «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності»: Тези доповідей. – К.: НАУ, 2017. – С. 51
  5. S.Halchenko, O.Bobarchuk, S.Loboda, M.Meleshko Web technology for business process management on the example HCL Domino and ClevaDesk Modern international relations: topical problems of theory and practice: collective monograph / Faculty of International Relations of the National Aviation University; under general editorship of W. Welskopa, Y.O.Voloshin – Lodz: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi, 2021. – 503 p. – р. 336 – 344
  6. Родіонов П.Ю. Використання мультимедійних технологій на лекційних заняттях. Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності : матеріали Х науково-практичної конференції, 14–15 листопада 2019 р. Київ, 2019. С. 75.
  7. Родіонов П.Ю. Інноваційні технології в теоретичній підготовці студентів технічних спеціальностей. Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти : матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції, 18 квітня 2019 р. Київ, 2019. С. 100–102.
  8. Родіонов П.Ю., Куник Н.В. Огляд технології API VULCAN як інструменту розроблення комп’ютерних ігор //Dynamics of the development of world science. Abstracts of the 9th International scientific and practical conference. Cognum Publishing House. Liverpool, United Kingdom. 2020. Pp. 620-623. URL: http://sci-conf.com.ua
  9. Денисенко С.М. Перспективи використання хмаро орієнтованого освітнього середовища у професійній підготовці бакалаврів видавництва та поліграфії. Інформаційні технології в освіті: зб. наук. праць. 2019. № 31. С. 46–54
  10. Денисенко С.М. Мультимедійне освітнє середовище: сутність та специфіка. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка / [редактори-упорядники В. Ільницький, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». 2018. Вип. 19. Том 2. С. 126–130
  11. Лобода С.М., Велскоп Войцех, Денисенко С.М. Прийоми активізації уваги в мультимедійних освітніх ресурсах. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. 2017. № 7 (71). С.200–211.
  12. Лобода, С. М., Родіонов, П. Ю. (2022). Роль і місце взаємооцінювання в навчанні студентів технічних спеціальностей. Наукові записки Малої академії наук України, (2(24), 67–72. https://doi.org/10.51707/2618-0529-2022-24-08
  13. Каплюк О.Р. Застосування елементів мультимедійної підтримки у сучасних паперових науково-популярних виданнях // POLIT.Challenges of science today, 5-7 April 2022, 16-17 листопада 2017 р., с. 248-249
  14. Босюк Д.С. Методи та засоби у структурі спільнот віртуального навчання // Науково-практична конференція «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності», 12 листопада 2020 р., с. 16-18
  15. Кіндрицька Л.В. Комплекс програмних засобів для створення динамічного фірмового стилю // POLIT.Challenges of science today, 5-7 April 2022, 16-17 листопада 2017 р., с. 250-251
  16. Бобарчук О.А., Яременко С.В. Алгоритми обробки даних в інтерактивному лазерному стрілецькому тренажері // Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності: науково-практична конференція. 14 – 15 листопада 2019 р.– К.: НАУ, 2020 – с.95.
  17. Бобарчук О.А. Застосування мультимедійних технологій для створення систем початкової підготовки бійців ЗСУ // Сучасні міжнародні відносини: актуальні проблеми теорії і практики: матеріали міжнародної науково-практичної конференції / Факультет міжнародних відносин Національний авіаційний університет; за загальною редакцією Ю. О. Волошина. Том 3 – Київ: Національний авіаційний університет, 2020 – С.130-142.
  18. Родіонов П. Ю. Інформаційні технології та взаємооцінювання студентів вищих навчальних закладів / П. Ю. Родіонов, О. В. Родіонова. // Наукові інновації та передові технології. – 2022. – №6. – С.  246–258. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-6(8)-246-258
  19. Бобарчук О.А. Методи підвищення точності позиціонування лазерної навчальної зброї в інтерактивних лазерних стрілецьких тренажерах // Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності : наук.-практ. конф., 14-15 листопада 2019, м. Київ.  К. : НАУ, 2020. – С. 11.
  20. Родіонов П.Ю. Сутність та роль парадигми Mobilefirst у веб-дизайні // Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності : наук.-практ. конф., 12 листопада 2020, м. Київ. К. : НАУ, 2020. – С. 75.
  21. Гніденко С.О. Використання методу layering для розробки звукового супроводу мультимедійного контенту // POLIT.Challenges of science today, 5-7 April 2022, 16-17 листопада 2017 р., с. 239-241
  22. Барикіна А.С. Програмні засоби впровадження доповненої реальності у навчальні друковані видання // POLIT.Challenges of science today, 5-7 April 2022, с. 231-232.
  23. Родіонов П.Ю. Теоретичні засади прогнозування вартості програмного продукту // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". - 2020. - №11(43).С. 75-81.
  24. Чаплінський Ю.П. Семантичне представлення мультимедійної інформації // Науково-практична конференція «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності», 16-17 листопада 2017 р., с. 83-84
  25. Дмитренко Т.В. Інтеграція структурних сегментів мережі у віртуальний простір // Науково-практична конференція «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності»: Тези доповідей. – К.: НАУ, 2019. 14-15 листопада 2019
  26. Мелешко М.А., Ракицький В.А. Використання перетворення Хартлі в комп’ютерних системах цифрової обробки інформації, Проблеми інформатизації та управління: Зб. наук. праць. Випуск 1(61). – К.: НАУ, 2019. – С. 65-72.
  27. Дмитренко Т.В. Хмарні технології як засіб інтеграції інформаційних засобів у процес навчання та проведення наукового дослідження // Сучасні міжнародні відносини: актуальні проблеми теорії і практики: матеріали міжнародної науково-практичної конференції / ФМВ НАУ; за загальною редакцією Ю.О. Волошина — Київ, НАУ, 2020 — 186 с. С. 155-159
  28. Ракицький В.А. Дискретне косинусне перетворення як засіб комп’ютерної обробки інформації, Проблеми інформатизації та управління: Зб. наук. праць. Випуск 2(62). – К.: НАУ, 2019. – С. 52-56.
  29. Meleshko M., Loboda S., Rakitsky V. Application of the Shauder basic function system for the presentation and concentration of information Norwegian Journal of development of the International Science, ISSN 3453-9875, №42(1), 2020. – pp. 62-68. Iduns gate 4A, 0178, Oslo.
  30. Гніденко І.А. 3D- моделювання в сучасному освітньому процесі / Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності: наук.-практ. конф., 14 – 15 листопада 2019 р.: тези доп. – К.:НАУ, 2019. – С. 20.
  31. Гніденко І А., Воробйов І.Є. Аналіз сучасних програмних продуктів для створення web-сайтів, їх переваги та недоліки / Проблеми інформатизації та управління: Зб. наук. пр. – К.: НАУ, 2019. – №1 (61) – 108 с. – С. 12-16. У фаховому виданні.


НДР № 10/09.01.07 «Розробка методів оцінювання психоемоційного стану користувачів мультимедійної інформації в діагностичних системах».

Термін роботи: 01.01.2012 р. – 30.12.2014 р.

Науковий керівник – д.т.н., с.н.с. Кучеров Д.П.


НДР № 25/09.02.04 «Теоретичні та експериментальні дослідження дидактичних систем впровадження мультимедійних технологій в навчальний процес».

Термін роботи: 01.09.2007 р. – 30.06.2009 р.

Науковий керівник – к.т.н. Мелешко М.А.

Соціально значимі проєкти

Інтерактивний лазерний комплекс для тренування стрільби

Інтерактивний лазерний комплекс для тренування стрільби зі стрілецької зброї ePresenter T1 призначений для підготовки та навчання правилам стрільби. У створенні та поточній підтримці активну участь приймали викладачі та студенти кафедри.

Читати далі
Співпраця з Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В. О. Сухомлинського

Кафедра тісно співпрацює з Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В. О. Сухомлинського та з Педагогічним музеєм України. Проходячи практику на їх базі, студенти активно працювали над відновленням рідкісних та раритетних видань, створенням сучасних інтерактивних каталогів бібліотечних та музейних ресурсів, впровадженням у видання QR- та штрих-кодів тощо.

Читати далі
Дослідження та реставрація фільмів О. Довженка

У відповідності договору з ТОВ «Інформаційні бізнесові системи і телекомунікації (IBS)” (м. Київ) на кафедрі комп’ютерних мультимедійних технологій виконана НДР № 6/04-2(329 – Х06) «Дослідження та реставрація фільмів О. Довженка: комп’ютерні файли відреставрованих відеоматеріалів» (керівник Мелешко М.А.).

Читати далі

Конференції

Щороку науково-педагогічні працівники кафедри беруть участь в організації та проведенні наукових конференцій:

  1. Всесвітній конгрес «Авіація у XXI столітті» – «Безпека в авіації та космічні технології» (секція «Комунікаційний фактор у сучасних міжнародних відносинах» розділ «Мультимедійні технології та системи»).
  2. Міжнародна науково-технічна конференція «АВІА-2021» (секція «Мультимедійні технології та системи»).
  3. Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих вчених «ПОЛІТ. Сучасні проблеми науки» (секція «Мультимедійні технології і системи»).
  4. Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності».
  5. Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні міжнародні відносини: актуальні проблеми теорії і практики» (секція «Інформаційно-комунікаційні технології у міжнародних відносинах»).
  6. Всеукраїнська наукова англомовна студентська конференція «Молодь без кордонів – розбудова крос-культурної свідомості» / «Youth without borders – building cross-cultural awareness».

Аспірантура та докторантура

Кафедра здійснює підготовку аспірантів та докторантів за такими спеціальностями:

05.01.02 Математичне моделювання та обчислювальні методи

05.13.06 Інформаційні технології;

13.00.10 Інформаційно-комунікаційні технології в освіті.

Наукові керівники аспірантів:

проф., д.пед.н. Лобода С.М.

проф., к.т.н., доц. Мелешко М.А.

Наукові консультанти докторантів:

проф., д.пед.н. Лобода С.М.