Close

Третя онлайн зустріч з Сергієм Кадуліним: розмова про творчість, професію, бізнес і Digital Nomad

Вже традиційна (третя) зустріч студентів, викладачів та усіх запрошених з Сергієм Кадуліним, архітектурним та інтер’єрним фотографом-практиком, випускником Нью-Йоркського Інституту фотографії відбулася 15 грудня 2022 року в режимі онлайн у форматі відкритої лекції. В лекції були розглянуті основні виклики сучасності для творчої особистості, пов’язані з можливостями працювати у вільному форматі в будь-якій точці світу з використанням телекомунікаційних технологій.

Сергій розповів про свій життєвий та професійний досвід та його проєкцію на майбутнє сучасних студентів, які хочуть займатися професійно приблизно тим самим, що і він.

Розуміння ринку, на якому доводиться працювати, аналіз різних сфер фотографії, вибір ніш для роботи на ринку, формування портфоліо, персонального веб-сайту, формування навичок ведення перемовин з замовниками, використання систем обліку продажів, знання та використання маркетингу, PR, юридичне оформлення бізнесу (реєстрація підприємства, або фізичної особи-підприємця).

В ході лекції були підняті питання поєднання трьох важливих особистих якостей творчої людини для її успіху – креативності, технічного забезпечення та бізнесових навичок. Найважливішим компонентом для успіху є креативність. Креативність – це частина вашого ДНК, яка притаманна лише вам, вона народжується разом з вами і живе, поки ви живі і творите. Технічна та бізнесова частини, безумовно, є важливими для успіху, але їх можна доручити іншим спеціалістам.

Ключові бізнесові фактори – професійні, соціальні та лідерські навички, знання ринку, потреб клієнтів, дизайн-мислення, комунікації, персональний бренд, комунікація з ринком, персональна репутація.

Також були розглянуті можливі чинники, які можуть призвести до поразки – відсутність або нечіткість цілей, відсутність віри в успіх, відсутність планування, послідовних планових дій та дисципліни.

Додаткова увага була приділена бізнес-плануванню. Важливо побудувати персональну піраміду продуктивності, починаючи з фінальної планової цілі, розрахованої на декілька років, дійти через щорічні плани до щомісячних, щотижневих і навіть щоденних планів.

За що гарно платять творчій людині, наприклад інтер’єрному фотографу? Це – складність рішення, персональний бренд, терміновість послуги, унікальність продукту, творчі рішення та ексклюзивні права.

Одна із складових частин доданої вартості продукту – це його дизайн. За дослідженнями Майкрософт з 2000 по 2025 рік середня тривалість концентрації уваги при сприйнятті інформації зменшилась з 30 до 8 секунд. Як створити продукт, який сподобається потенційному клієнту? Це поєднання гармонії, балансу, якості зображення, сюжету.

Екосистема маркетингу використовує дуже багато засобів комунікації персонального бренду з потенційними клієнтами. Це соціальні мережі, цифрові та паперові видання, виставки, книги, відео канали, прямі розсилки, бази даних, майстер класи, word of mouth, веб-сайти, мобільні додатки, роздрібні продажі тощо. Мета полягає в тому, щоби використовуючи ці канали комунікації розповісти клієнтам про бренд і створити у їхніх головах впізнаваність, запам’ятовуваність та позитивну асоціативність. Для цього потрібно з’явитися перед клієнтом не менше 9-11 разів.

Як шукають фотографа клієнти? Вони проглядають різні журнали, персональні сайти фотографів, відвідують конкурси і виставки дизайну і архітектури, питають рекомендації у знайомих, дивляться соціальні мережі та спеціалізовані сайти та ресурси. Тому мета кожного фотографа – бути присутнім у кожному з цих місць. Треба створити свій професійний сайт і використовуючи всі можливі точки присутності створити максимально щільний трафік на цей сайт з цих точок.

Також увага була приділена розрахункам вартості витрат та ціни фотографа на ринку, яка складається з багатьох чинників і яку потрібно обов’язково для себе та для клієнтів скласти і намагатися її притримуватися.

Кожен проєкт фотографування об’єктів починається з відповідей на 7 важливих питань: що ви хочете зняти, яким є ваш цільовий ринок, чому ви хочете зняти саме цей об’єкт, яке враження н а ваш погляд мають отримати глядачі від цих світлин, для чого і як ви будете використовувати ці світлини, де вони будуть публікуватися, чи є особливі вимоги до обробки, або технології зйомки.

Народження Digital Nomad було спровоковано появою інтернету, цифрових технологій, які спроможні реалізовувати складні обчислення та обробку в режимі онлайн, ковід у світі та війна в Україні. Щоби працювати у форматі Digital Nomad необхідно знання іноземних мови (мінімально, англійської), мати націленість на результат, комунікації на усіх етапах виконання проєктів, творчий підхід, дисципліну, вміння створювати продукти світового рівня, незалежність від місця перебування, розуміння маркетингу і особливостей інших регіональних ринків.

Цьому допомагають багато світових інтернет-майданчиків, такі як upwork, freelancer, guru, dribbble, toplal тощо. Треба на них зареєструватися, створити свої профілі, розмістити інформацію про свої можливості, скласти ціну і шукати клієнтів. При цьому важливо дослідити різноманітні регіональні ринки і обрати на них свої ніші, виходячи з їхніх специфік. Цікаво, що створення мультимедіа продуктів, графічний та веб дизайни займають не самі останні позиції по популярності на вартості виконання робіт на всіх регіональних ринках.

Фотографічні навички і вміння при певних зусиллях з боку автора можуть бути диверсифіковані у інші види створення мультимедійної продукції – відео виробництво, анімацію та Motion Design, редагування, постобробку та монтаж відео, художню фотографію та обробку зображень, 3D фотографію, віртуальну та доповнену реальність.

Відео – дуже перспективний напрямок для Digital Nomad, який викликає емоції і привертає увагу. Youtube зараз стає другою за кількістю відвідувань платформою після Facebook. За рахунок появи нових відносно дешевих технологій відео стало дуже доступним для усіх бажаючих. За рахунок цього творчі особистості можуть відносно недорого створювати цілком професійний відео-контент.

Ще відносно нові технології зйомки, яким варто приділити увагу – панорамна та гігапіксельна зйомки. Опанування ними дає можливості для появи нових замовників у певних сегментах.

Світовий та український ринки паперових глянцевих журналів, де публікувалися архітектурні та інтер’єрні фотографи, зараз різко скоротився. Натомість з’явилися нові електронні інтерактивні журнали і книжки. Вони включають відео, інтерактивні посилання, забезпечують значний емоційний ефект і зв’язок з читачем та глядачем, створюють трафік на цільові веб-сайти, проводять глибокий аналіз статистики поведінки аудиторії, націленого на утримання його уваги протягом максимального часу завдяки його зануренню у процес споживання інформації. Вони доступні на різних платформах і у різних форм-факторах.

Ще один цікавий напрямок – поєднання Motion Design та мистецтва. Ці технології дозволяють створювати рухомі художні картини, які наповнені вже зовсім іншим змістом і створюють інші емоції, ніж їхні статичні прообрази.

Незвичайний і дуже зараз популярний в рекламі рітейлу технологічний аспект – AR/VR/3D: Connected retail, коли в реальні об’єкти додають візуальну текстову інформацію, зображення, об’єкти анімації, які несуть додаткову інформацію про об’єкт рекламування. Дуже великий потенціал є у AR/VR/3D: Connected packaging, коли в пакування продуктів додається віртуальний інформаційний шар, який додатково розкриває якість цих продуктів – рецепти, іграшки, поради з використання.

Мріяти, робити неможливе можливим. Розвивати не тільки себе, але й створювати навколо простір для зростання та розвитку інших. Залишити Землю після себе краще, ніж коли ми прийшли сюди.

За цим посиланням ви зможете подивитися відеозапис зустрічі. Нажаль, в деяких місцях якість звуку не є ідеальною, але основні моменти розібрати можна.